Melyik a legbiztonságosabb autó a világon?

A Nissan Qashqai!

Legalábbis erre a következtetésre jutottam az eddigi Euro NCAP tesztek alapján. A napokban volt róla szó, hogy változtatni fognak ezen az 5 csillagos rendszeren, mert már sok autó tudja ezt teljesíteni, de az 5 csillagosok között is lehet ám különbséget tenni. Ezt tettem én. A legtöbb pontszámot a Qashqai kapta. Ez azért is szép teljesítmény, mert a Nissan eddigi első és egyetlen 5 csillagos autója. Illetve azt is meg lehet még nézni, hogy mennyire maradnak zöldek a babák, és csak egy sárga van vezető mellkasán (ami egyik autónál sem volt még jobb) és az összes többi zöld. (a zöld jelenti a legjobb értéket)

Vannak még érdekességek, méghozzá a BMW-nél. Az új 5-ös BMW és a 2008-as X3-as is csak 4 csillagos eredménnyel szerepelt, ami szerintem szomorú. (Az 1-es és 3-as BMW-vel nincsenek ilyen gondok, azok 5 csillagosak, ahogy el is várjuk.)

Nem nagyon voltam eddig Nissan mániás, de azért ez elgondolkodtató, megérdemel egy kis reklámot. Egyébként is szerintem nagyon jó ár/érték arányú autóról beszélünk, és biztos sok egyéb jó tulajdonsága is van a járműnek.

Gondolta volna, hogy egy Nissan jelenleg a legbiztonságosabb autó a világon? Legalábbis amit eddig tesztelt az EuroNCAP. És nem egy Renault, amelyiknek szinte mindegyik modellje tesztelve van és 5 csillagos is lett? Ha rosszul néztem a pontszámokat, és van a Qashqai-nál jobb, kérem szóljon! Ja, és nem csak "városálló", hanem törésálló is!